Thursday, November 22, 2007

THANKSgiving

Da var min første Thanksgivingfeiring utlevd og det var litt av en opplevelse. Planen var egentlig å dra til ei i klassen min å feire med familie og venner i Kailua, men siden jeg ikke er helt i form dro jeg på en feiring idag tidlig med både bønn og sang i regi av skolen. Det var VELDIG amerikansk og det inneholdt alt fra å håndhilse på litt for mange, holde hender og synge og spise et utsøkt måltid til den nette sum av 3 dollar. Jeg dro dit egentlig alene for hun jeg bor med brukte så lang tid idag morges, men flaks som jeg hadde møtte jeg venninna hennes (Sina) og sammen kom vi oss gjennom denne tilstelningen. Underholdningen varte i en time og deretter kom alle de som valgte den enkle løsningen og kom bare til maten (bl.a. min roomie). Det var mye snakk om thankfulness, grateful bla bla bla. Men som ofte skinner det gjennom at alt er bare "me", "me", "me", "me"! Det var faktisk en fyr som entret lokalet (så hjemløs ut) og tok til seg mat og det var gøy å se ansiktsutrykket på noen av folka der. Jeg og Sina hadde lyst til å stikke ut å dele ut middagsbilletter til hele gjengen, slippe de inn, og se reaksjonen på de "gode kristne", men vi feiget desverre ut...

No comments: