Thursday, August 23, 2007

Forste uke i Honolulu, HI

Aloha. Forste uken er unnagjort. Mye tester, papirer og ting som skal fikses i forsten (tlf, bank, introductions++), men naa er vel det meste gjort. Bor i Downtown Honolulu aka. Chinatown og Financial district i 20.etg i 225 Queens St.
Har god utsikt ned til vannet og til mange (litt for dominerende, jeg er fra Halden) skyskrapere. Bor med Laura som er italiensk og studerer Business og paa sondag kommer Stephanie fra Tyskland som er den tredje av oss roomiene i apt. 20G.


Skole: Undervisning fire dager i uken, praktiske studier paa Tripler Army Medical Centre hver lordag og sondag (begynner 06:00 og 06:45), saa blir minimalt med helgefyll paa meg her nede. Har vaert og kjopt boker, det viste seg aa vaere ca like mye pensum som jeg hittil har lest paa HiO saa jeg kommer ikke til aa bli en nyanse mer solbrun enn det jeg er naa (lese, lese, lese)... Vel vel, det skal vel fint gaa ann aa kombinere skole og fritid her som stort sett alle andre steder.



Har forresten bestilt meg en MacBook, 4 000,- billigere enn i Norge og jeg fikk med en gratis iPod nano, saa det var igrunn kjekt. Kanskje ikke den ideelle tiden for aa laere et nytt OS og Mac aa kjenne naa, men pytt pytt.


Strand: Har vaert og surfet nesten hver dag, ribbeina er stole og er litt saar her og der, men er fremskritt for hver dag. Det er veldig folksomt inne paa Waikiki Beach saa skal prove aa faa til noen turer til andre strender. Hjelper kanskje ogsaa litt naar hoysessongen for turismen er over.

Sosialt: Bor som sagt med en italiensk jente, hun og typen (som ofte er paa besok) er hyggelige og greie, og ikke minst, de besitter en bil. Saa naar de skal paa storshopping osv. saa er det greit aa henge seg paa, koster MYE mer aa handle her inne i downtown og paa Waikiki. Har truffet veldig mange hyggelige folk, for det meste norsker (saa klart:p) og vi henger sammen paa stranda, shopping og lever det gode uteliv med fast og flytende her i Honolulu. Akkurat naa er Camilla paa besok hos Ida saa det gjor hele situasjonen ennaa mer surrealistisk, alle disse Haldenmenneskene midt i Stillehavet liksom...



Mahalo for reading my blog.


1 comment:

Kine said...

Fy flate å glad jeg er for at jeg skal til Namibia og ikke Hawaii. Så enormt mye pensum du har :p Hvem andre fra HiO er det egentlig som skal dit? Er det noen andre i det hele tatt? Hører også noen stygge rykter om at du slipper unna sykdomslæreeksamen? Det er kanskje vel fortjent hvis du må lese alle de bøkene. Kos deg :)